ROOTSVILLE CD REVIEW

5 I Don't Wanna Be Your Mother
6 One Blue Dress On The Line
7 Ten Lost Men
8 Sparkle Not Shining
9 New Shoes
10 Mexico

Twenty Two and Hot!!! Kendel Carson bracht vorig jaar haar debuutalbum ‘Rearview Mirror Tears’ uit en was dit jaar nog te gast op ‘BlueHighway’. Al wordt deze jonge deerne in de States overladen met lovende kritieken toch zal bij het merendeel Kendel’s naam een belletje doen rinkelen als zijnde de violiste bij Chip Taylor als vervangster van Carrie Rodriguez alhoewel het woord vervangster hier zeker niet op zijn plaats is.

Kendel Carson is een benadigd vioolspeelster en tevens in het bezit van een prachtige en sensuele stem, voeg daarbij nog dat ze mag gezien worden en daarbij nog dat het een zeer sociaal iemand is en je weet dat alle ingrediënten aanwezig zijn om het te  maken in de showbizz. In 2009 brengt Train Wreck Records een nieuw album uit waarvan we u hier een gelimiteerde ‘bootleg’ aan u voorstellen.
Deze ‘Alright Dynamite’ zal dus gereleased worden in 2009 en hopelijk vergezeld van een europese tour met band. Dit album bevat 10 nummers die geschreven zijn Chip Taylor en Kendel zelf.

Kendel begon reeds op driejarige leeftijd met het spelen van viool en begon reeds naambekendheid te krijgen als negenjarige bij het BC Fiddle Orchestra. Later speelde ze in bands als The Paperboys en Outlaw Social. Kendel haar stem en vioolspel werden door Chip Taylor opgemerkt en zo maakt ze ondertussen deel uit van dit gezelschap. Op dit nieuw album wordt Carson daardoor ondersteund door  Chip en diens ‘buddy’ gitarist John Platania en daarmee moet succes wel verzekerd zijn al kan Kendel dit reeds ondanks haar jeugdige leeftijd alleen dragen al helpt het altijd wel dat zulke artiesten je een handje toesteken.

Opener is ‘Oh baby Lie Down’…next to me... en wie zou dat niet willen. Een intens gebrachte ballade die je meteen paf achterover doet slaan van het talent dat je hier te horen krijgt, een nummer dat tevens een hoop hit potentieel  bevat alsook nummer twee ‘Belt Buckle’. Dit nummer is in navolging van ‘I Like Trucks’ klaar om de Americana Charts aan te vallen en te veroveren. Mooie stem, uitgebalanceerde muziek en mede door de blazers zeker en vast ook dansbaar…sugar sugar ‘sexy’ thing………

‘Alright Dynamite’ is Americana op z’n best en wordt gegarandeerd een succes en hopelijk kunnen we haar volgend jaar terug gaan beluisteren en met volledige band want dit is een ‘masterpiece’ waarmee Kendel bewijst dat ze alles in haar mars heeft om een hele grote te worden.

Nummers zoals ‘Jesse James’, ‘One Blues Dress On The Line’, uptempo of ballad ze hebben allemaal zoiets van ‘wow’ en kunnen zowel akoestisch als met hele band prachtig uit de hoek komen al zal het bij het swingende ‘New Shoes’ wel wat moeilijker worden om er een akoestische versie van te brengen. Een nummer waar eindelijk haar ‘fiddle’ spel tot recht komt. New Shoes…A New Star is born…en voor mij misschien al nummer 1 voor de jaarlijsten in 2009.

TRAIN WRECK RECORDS